CV

Dit CV skal på Jobnet.dk 

Du skal så hurtigt som muligt og senest 2 uger efter, at du har meldt dig ledig oprette et CV på Jobnet. CV'et skal sikre, at du retter din jobsøgning mod områder, hvor der er behov for arbejde

Se her, hvordan du opretter dit CV på jobnet

Formålet med at oprette et CV er, at du som ledig selv lægger de oplysninger frem, der er relevante for at matche et ledigt job i Job- og CV-banken. Når du lægger dit CV ind på Jobnet.dk, viser du din profil for virksomheder, der mangler medarbejdere. Via jobnet.dk kan eventuelle arbejdsgivere kontakte dig direkte med henblik på ansættelse.

Når du har oprettet dit CV på jobnet, skal a-kassen godkende CV'et. Det gør vi til CV-samtalen, som vi indkalder dig til senest 2 uger efter, at du har registreret dig som ledig på Jobcentret. Det er vigtigt, at du møder op til samtalen, da et godkendt CV er en betingelse for at være dagpengeberettiget.

Et CV er en beskrivelse af din tidligere uddannelse og beskæftigelse, dine kvalifikationer og øvrige forhold, der har betydning for, at du kan få arbejde.

CV'et skal sikre, at du retter din jobsøgning mod områder på arbejdsmarkedet, hvor der er beskæftigelsesmuligheder, og at dine jobønsker er realistiske og så vidt muligt hænger tæt sammen med dine erfaringer og uddannelsesbaggrund.

Det er vigtigt, at du beskriver din joberfaring og dine kompetencer så fyldestgørende som muligt, og at du løbende opdaterer oplysningerne i dit CV, så oplysningerne om dig er så korrekte som muligt. Det giver dig de bedste muligheder for at kommer hurtigt tilbage i job.

For at der kan udbetales dagpenge, skal dit CV skal være godkendt og tilgængeligt i CV-banken senest 2 uger efter, at du er blevet tilmeldt Jobnet som ledig.

Du kan altid kontakte din a-kasse for at få hjælp og vejledning til at udarbejde dit CV.