12. maj 2020
Skrevet af PensionDanmark
Medlemsinfo

Robotter i dit pensionsselskab giver dig bedre service

Har du din pensionsopsparing i PensionDanmark, kan du tale med en medlemsrådgiver eller en sundhedsrådgiver, når du har brug for hjælp. Men ofte er der også en robot indblandet, så du bliver hjulpet bedst muligt.

Når du kontakter PensionDanmark – fx via telefon, på chat eller e-mail, kategoriserer robotterne din henvendelse, så den rette medarbejder kan behandle din sag. Det giver kortere ventetid og bedre service til dig.

Robotterne hjælper også, hvis du ønsker forsikringen ved kritisk sygdom udbetalt. Her scanner robotten journalen fra hospitalet og udfører et forsikringsteknisk tjek. Er du dækket af forsikringen, sørger robotten automatisk for, at der bliver sendt et brev til din e-Boks, og at pengene udbetales på din NemKonto.   

Umiddelbart efter bliver du også ringet op af en sundhedsrådgiver og får rådgivning om mulighederne for at få hjælp via sundhedsteamet og den relevante patientforening.

Eksempler på, hvor robotterne hjælper

  • Ved udbetaling af forsikringen ved kritisk sygdom
  • Ved udbetaling af supplerende førtidspension
  • Ved udbetaling af sum ved dødsfald

Log ind og tjek din pension på pension.dk eller på PensionDanmarks app. Du finder app'en ved at søge på "Din Pension" i App Store eller Google Play.

Du kan også ringe til PensionDanmarks medlemsrådgivning på 7012 1330 alle hverdage kl. 8-21.