Af webredaktør Emilia Maria van Gilse
Set i forhold til de a-kasser Fødevareforbundet NNFs a-kasse normalt sammenligner sig med, så klarer forbundets a-kasse sig rigtig godt. Det viser den årlige ’Benchmark af medlemstilfredsheden i arbejdsløshedskasserne 2009’, der blev offentliggjort i sidste uge.
Ifølge medlemsundersøgelsen udmærker Fødevareforbundets a-kasse sig ved, at have en meget høj tilfredshedsgrad. Ud af 100 mulige point, scorer forbundets a-kasse 76, og a-kassen kommer ind på en fjerdeplads ud af i alt 30 a-kasser. Dermed er Fødevareforbundet NNFs a-kasse den LO- a-kasse med højeste tilfredshedsgrad.
I rapportens konklusion hedder det:
- Tilfredsheden i Fødevareforbundet er større en tilfredsheden hos den gennemsnitlige a-kasse.
Rapporten har også undersøgt, hvor loyale medlemmerne er i forhold til deres a-kasser, og her ligger forbundets a-kasse på niveau med de øvrige LO a-kasser og scorer 75 ud af 100 point.
Herudover retter undersøgelsen fokus på a-kassens omdømme, og her ligger Fødevareforbundet NNFs a-kasse igen højere end de øvrige LO a-kasser.
Medlemmet i centrum
Vicekasserer i Fødevareforbundet NNF Esben Birkesholm har modtaget rapporten med stor glæde:
- Det er dejligt at kunne se sort på hvidt, at vores medlemmer er tilfredse med den service vi leverer. Det betyder meget at se, at vi bevæger os i den rigtige retning, siger Esben Birkesholm.
En af de væsentligste målsætninger i Fødevareforbundet NNF a-kasse er at have medlemmet i centrum i alt, hvad forbundet foretager sig. Og set i dette lys kunne undersøgelsen ikke være faldet bedre ud:
- Vi bestræber os på altid at holde medlemmernes interesser for øje. Derfor er en høj tilfredshed med a-kassen et vigtigt parameter for os, slår Esben Birkesholm fast.
Undersøgelsen peger også på indsatsområder, hvor a-kasserne har plads til forbedringer. For Fødevareforbundet NNFs vedkommende drejer det sig betjening, hvor a-kassen med fordel kan forbedre mulighederne for kommunikation mellem medlemmerne og a-kassen via mails.
Læs Benchmarkrapporten